22 Şubat 2020 Cumartesi

Ben Köpek Takım Yıldızı'nda doğanım.



Atum yaratıcı Tanrıdır. Oğlu Ra ruhsal güneşi temsil eder ve
Osiris de Gök'te yolculuk eden güneşi. Onlar Mısır yaratılışındaki
aktif triniteyi (üçlem, teslis) oluşhırurlar.
Mısır dini Hristiyanlık'taki ekmek ve şarap ayinini
de hazırlamışhr. Çünki eski bir metinde İsis şöyle demektedir: "Ben bu bölgelerin kraliçesiyim; ölümlülere buğdayın ve hububahn sırrını ilk
açıklayacak olan benim. Ben Köpek Takım Yıldızı'nda doğanım.
Sen, benim sütannem olan ey Mısır, yeniden sevin."
Yunan'da Köpek burcunu (takım yıldız) kutsal sırların bekçisi olan Tanrı Hermes ile birlikte görmekteyiz. Mısır'da Thot-Her
mes bir köpek başı ya da bir doğan başı ile temsil edilir; Anubis gibi.
 

Kaynak

R. EMMANUEL-HİNT,YUNAN VE MISIR MİTOLOJİLERİNDE GİZEMLİ BİLGİLERİN KAYNAKLARI


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder