11 Temmuz 2022 Pazartesi

Abrakadabra'nın anlamı.

 


Abrakadabra'nın anlamı.
Büyücüler/büyücüler/büyücüler/illüzyonistler tarafından kullanılan ifadeler: "Abra-Cadabra" Orta Çağ'da Avrupa çingenelerinin (Fransa'dan) oradaki Yahudileri kopyaladıkları Aramice bir cümleden geliyor...
- Yahudiler için, söylediğimiz kelimelerin eylemlere veya gerçek şeylere dönüşebileceğini açıklayan bir sözdü...
-Çingeneler (sihirbazlar veya büyücüler) sadece telaffuz ederek bir şeyler yoktan yaratabileceğinin açıklamasıydı... Yahudilerden bu şekilde kopyalıyorum.
Aramice'de şöyle kırılım: A-Bra-K-Dabra.
"A" ( א): kısa şekil "Anni" אני = Ben.
"Bra" ( ברא): Bara veya B'ra fiil: Yarat/Yap.
"Ka" ( כא): Aramice "ki" כי demenin kısa yoludur: Çünkü/Çünkü...
"Dabra" ( דאברא): fiil ve/veya isim: Daver/Davar דבר= 'Konuş' 'Şey'den gelir.
Kısacası Aramice eski bir dil olduğu için yorumlanmalı, kelimenin tam anlamıyla tercüme edilmemelidir...
O zaman şöyle yorumlanabilir:
A-Bra-Ka'Dabra. Abrakadabra...
Ben-ben-ben-ben-ben-ben-ben-ben-ben-ben
Söylediklerimle bir şeyler yapıyorum/inanıyorum.
Sözlerim bir şeyler yaratır.
İşte bu yüzden çingeneler ve sihirbazlar/illüzyonistler boş şapkalardan tavşanlar, güvercinler ve hiçbir şey yokken ortaya çıkıp yok oluyorlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder